Klantverhalen

Manutan: “Hoe wij 220 interne klanten tevreden houden”

“Omdat we best veel over ons heen hebben gekregen over de smaak van de koffie in het verleden, is het heel fijn dat iedereen nu zo enthousiast is”. Sandra Hoefakkers van Manutan over het verhogen van medewerkerstevredenheid door goede koffie.

De start van een mooie samenwerking

Manutan in Den Dolder levert al jaren een breed assortiment magazijn-, werkplaats- en kantoormeubels. Begin 2020 zijn alle koffiemachines vervangen door Van Duijnen. Sandra Hoefakker (assistent Facility) vertelt over de samenwerking met Van Duijnen.

Lekkere koffie, mooi meubel, wij zijn echt heel tevreden!

Sandra: “Het contract met de vorige koffieleverancier liep af en we waren niet meer tevreden over de kwaliteit van de koffie. Op datzelfde moment werden we benaderd door Nestlé. Toen is het balletje gaan rollen. Nestlé heeft een koffiescan gedaan en Van Duijnen bij ons geïntroduceerd. Uit de koffiescan bleek dat veel medewerkers ontevreden waren en niet eens wisten dat we een  bonenkoffiemachine hadden.

Bij Van Duijnen hebben we in Almere automaten bekeken, koffie geproefd en onze wensen besproken. Een week later stond er een nieuwe koffiemachine in ons gebouw. Iedereen mocht de koffie proeven en beoordelen. Op een tablet ernaast werden de resultaten bijgehouden. De uitslag van de enquête: een 9,1! Mensen waren zelfs teleurgesteld toen de proefautomaat werd weggehaald.

Koffie is steeds meer een beleving

In het bedrijfsrestaurant hebben we de Kalea Plus koffieautomaat laten plaatsen, met verse melk. Onlangs zijn de andere tien automaten plus het duurzame koffiemeubel geplaatst. Het meubel past goed bij de stijl van Manutan. Het is eigenlijk een klein keukentje. Je ziet nu ook de bonen in de machine. Dat hoort bij de trend dat koffie steeds meer een belevenis wordt. Mensen nemen tegenwoordig echt tijd voor een kop koffie.

De samenwerking met Van Duijnen en de plaatsing zijn prima verlopen. De oude automaten werden snel vervangen. ’s Middags kregen we al enthousiaste reacties: lekkere koffie, mooi meubel, we zijn echt heel tevreden! Ook de theedrinkers zijn heel blij met de nieuwe koffiemeubels. Zij kunnen nu heet water tappen en zelf een theesmaak kiezen.

220 tevreden medewerkers

Met Nestlé en Van Duijnen voel ik dat we de juiste partijen gevonden hebben. Omdat we best veel over ons heen hebben gekregen over de smaak van de koffie in het verleden, is het heel fijn dat iedereen nu zo enthousiast is. Het is toch onze taak om intern 220 tevreden ‘klanten’ te hebben. Dat is waarvoor we het doen!”

Verhoog zelf je medewerkerstevredenheid

Wil jij ook je interne ‘klanten’ tevreden houden en wil je een vrijblijvende (koffie)smaaktest voor jouw bedrijf?  Ben je benieuwd of jouw organisatie ook een boost krijgt van de versgemalen koffie van Van Duijnen? Bel 036-5387821, mail naar [email protected] of vul onderstaand formulier in voor een vrijblijvende afspraak. Onze accountmanagers helpen je graag verder.

 

 

Advies op maat

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
De zetmethoden bij Van Duijnen
Arabica vs Robusta koffie: de invloed op smaak