MVO, niet meer dan normaal

Deel dit bericht

MVO komt van binnen uit

Bedrijven hebben het steeds vaker over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Het is een trend die we al langere tijd zien. Maar eigenlijk is het geen trend. Het moet van binnenuit komen. Het moet als het ware in het DNA van de organisatie zitten om hier mee bezig te zijn. En dat is wat het bij Van Duijnen doet. Of, zoals onze directeur Paul zegt:

De wereld beter achterlaten dan dat we deze hebben aangetroffen enkele decennia geleden. Dit is een voorwaarde voor ons om zaken te doen.

Zijn we daarin perfect? Nee, die illusie hebben we niet. Het kan altijd beter. Maar bij de beslissingen die we nemen wegen we altijd de maatschappelijke impact mee.

Samen Verantwoord

MVO zit bij ons al jaren in het DNA. We kregen van klanten en experts op het gebied van MVO vaak terug dat we al heel veel doen en dat we hier best meer over mochten vertellen. Dat heeft ons aan het denken gezet. Met als resultaat ons MVO beleid 2020-2025, genaamd Samen Verantwoord.

Waarom Samen Verantwoord? Omdat we het niet alleen kunnen en willen. Alleen bereik je veel minder dan wanneer je samenwerkt. We zijn een schakel in de keten en hebben ook anderen nodig. Wat we wel kunnen doen is initiatief nemen en samen met onze leveranciers en klanten kijken hoe we samen meer impact kunnen maken. Samen Verantwoord maatschappelijk ondernemen.

Onze pijlers

Ons MVO beleid Samen Verantwoord hebben we opgesplitst in drie hoofdonderwerpen. Onder deze onderwerpen vallen ook veel van de 17 Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Onze drie pijlers zijn:

  1. Afval bestaat niet
  2. CO2 neutraal, heel normaal
  3. Met respect voor iedereen

MVO Samen Verantwoord Van Duijnen

Per pijler hebben wij onderwerpen gedefinieerd waar we de komende jaren nog harder mee aan de slag gaan. Onderwerpen die niet in beton zijn gegoten, maar onderwerpen waar we kritisch op zijn. Kritisch omdat we de ontwikkelingen op de voet volgen. Iets wat nu een goede oplossing lijkt, kan in toekomst misschien toch minder maatschappelijk verantwoord uitpakken. Door continu te monitoren blijven we samen alert en sturen we bij wanneer nodig.

Wij gaan er vol voor. Doe je mee?

Meer weten over ons MVO beleid en hoe we dit in de dagelijkse praktijk inzetten? Neem contact met ons op, want wij vertellen je er graag meer over.

Deel dit bericht

Op de hoogte blijven?

Volg ons via Linkedin en meld je aan voor de nieuwsbrief.

LinkedIn

Meer zoals dit